Arvot auttavat yritystä määrittämään itselleen tärkeitä asioita. Arvot auttavat yritystä löytämään samankaltaisia toimijoita ympärilleen. Kasvumanageri haluaa luoda luottamuksellisia asiakassuhteita kasvuhaluisten yritysten ja organisaatioiden kanssa. Meille on tärkeää aito dialogi. Alla viisi meille tärkeää arvoa.

Tunne itsesi, tunne asiakkaasi

Mitä paremmin tunnet itsesi sen helpompi sinun on löytää kasvua tukevia luotettavia yhteistyökumppaneita, ostohaluisia asiakkaita, viidakkorumpua hakkaavia faneja ja sitoutuneita työntekijöitä. Asioita olisi helppoa tehdä oman pään mukaan ja jäädä odottamaan ostajaa, mutta valitettavasti se toimii harvoin. Siksi sinun täytyy tunnistaa oman vahvuudet ja pelata kasvupeliä niiden ehdoilla.

Uskalla innostua

Kasvun suurin este on pelko ja kasvun suurin voimavara on innostus. Jos uskallat itse innostua omasta osaamisestasi, tuotteistasi ja visiostasi niin saat muutkin missioosi mukaan. Innostus tarttuu.

Visioi pää pilvissä, johda jalat maassa

Uskalla ajatella isosti. Meillä suomalaisilla on käsittämätön taito latistaa omaa osaamistamme ja kyky pienentää itseämme. Meillä on myös taipumus jäädä odottamaan, että asiat tapahtuvat itsestään. Asiakasta odotetaan myymälässä tai tietokoneen ääressä aggressiivisesti. Visioi rohkeasti uusia kasvun keinoja ja kääri hihat saavuttaaksesi tavoitteesi.

Älä ole yksin

Kukaan ei pysty menestymään yksin. Kun tiedät omat johtavat ajatuksesi (visio, missio ja arvot), sinun on helppo lähteä rakentamaan ympärillesi kumppaniverkostoa jossa jokaisella on omat vahvuudet. On myös valtavan voimauttamaa jos sinulla on mahdollisuus valita kenen kanssa teet töitä. Verkostoitumistakin voi ajatella laatikon ulkopuolelta. Mieti millaisen yhteistyökumppanin kanssa onnistut tuottamaan asiakkaalle suurimman WAU-elämyksen. Älä jää myöskään operatiivisen työn kanssa yksin vaan rakenna ympärillesi oma kasvutiimi jossa jokainen voi loistaa omien vahvuuksien ansiosta.

Mittaa tuloksia

Markkinointia on aina ajateltu kuluna eikä investointina. Todennäköisesti siitä syystä, että sen tuloksia unohdetaan mitata. Mittaamisen kannalta on tärkeää, että muistat asettaa toiminnalle mitattavat tavoitteet. Mitään, ei siis yhtään mitään kannata tehdä jos ei ole asetettu tavoitteita ja määritetty mittareita.

Miten voin auttaa?