”Markkinointisuunnitelma on kuin hyvä navigaattori. Se avustaa suoraan, ilman harhaanajoja, kohti haluttua päämäärää. Mikään ei kuitenkaan estä sinua poikkeamasta reitiltä jos näet matkan varrella jotain mielenkiintoista.”

Suunnitelma on voi olla kokonaisvaltainen markkinoinnin vuosikello, yksittäisen tuotteen/palvelun lanseeraussuunnitelma, rekrytointikampanja tai vaikka tapahtuman markkinointisuunnitelma.

Näin se toimii:

1. Määritellään tavoitteet.

Mieluiten sellaiset jotka voidaan mitata. Halutaanko uusia asiakkaita (kpl), lisää myyntiä (€), parempi kannattavuus, tunnetumpi brändi, uusia yhteistyökumppaneita, uusia työnhakijoita, lisää some tykkäyksiä, kotisivuilla kävijöitä, palautetta tms?

2. Mietitään resurssit.

Kuinka paljon työaikaa ja rahaa on käytettävissä tavoitteiden saavuttamiseen?

3. Täsmennetään segmentti.

Kenelle markkinointi kohdennetaan? Uusille vai nykyisille asiakkaille, yhteistyökumppaneille vai henkilökunnalle?

4. Valitaan oikea markkinointikanava ja/tai käytettävät työkalut.

5. Mikä on oikea viesti jolla kohderyhmän huomio saadaan?

6. Laaditaan aikataulu.

Merkitään kalenteriin check-pointit jolloin katsotaan mitä ollaan saatu aikaiseksi ja tehdään tarvittaessa uudet suunnitelmat.

Kasvumanageri markkinointisuunnitelmaIstutaan siis alas, keitetään pannullinen kahvia ja aloitetaan ajattelu. Keskustelun tuloksena saat kirjallisen raportin/suunnitelman josta näet kaikki ne kohdat joihin kannattaa lähteä kiinnittämään seuraavaksi huomiota.

Suunnitelman hinta alk. 390 € (+ alv. 24 %).

Kysy tarjous!


Hyvä suunnitelma on vasta puoliksi tehty

Joko katsoit muita palvelujani? Kuinka voin auttaa?