Mitä Kasvumanageri tekee?

Kasvumanagerin ydintoimintaa voi helposti kuvailla näin: Kasvumanageri on kuin navigaattori. Asiakkaalla on tavoite mihin hän haluaa mennä ja Kasvumanageri -navigaattori ehdottaa erilaisia reittivaihtoehtoja perille. Kulkuväline, valittu reitti ja matka-aika riippuu asiakkaan resursseista.

Mihin olet matkalla?

Asiakkaan tavoite on matkan määränpää. Kasvumanageri -navigaattori kannattaa ottaa matkalle mukaan mikäli haluat saada lisää asiakkaita, oppilaita, kävijöitä, jäseniä tai esim. seuraajia. Tai ehkä haluat organisaatioosi tyytyväisempiä työntekijöitä tai erinomaisia uusia työnhakijoita? Haluatko löytää vahvoja yhteistyökumppaneita jotka vievät sinut seuraavalle tasolle? Onko tavoitteesi rakentaa tuotteestasi isompi ja uskottavampi brändi?

Millaiselle matkalle olet lähdössä?

Millaisella kulkuvälineellä olet liikkeellä? Kuinka pitkä matkasi on? Haluatko edetä suorinta, nopeinta ja helpointa reittiä? Matkustatko yksin vai pitääkö kanssamatkustajien mielipidettä kysyä? Kaikki nämä vaikuttavat siihen millainen matkastasi on tulossa.

Organisaation strategia on valittu matkareitti. Sitä voidaan tarpeen vaatiessa tai tavoitteen muuttuessa muuttaa kesken matkan. Matka-aika riippuu asiakkaan kulkupelistä ja valitusta reitistä. Asiakkaan budjettisi määrittää taitetaanko matkaa apostolin kyydillä, polkupyörällä, julkisilla kulkuvälineillä vai omalla autolla?

Kasvumanagerin asiakkaina on kaiken kokoisia organisaatioita kaikilta aloilta. Osa tekee matkaa lähes nollabudjetilla ja toisilla on laitettu rahaa sivuun yrityksen kehittämiseen. Asiakkaan organisaation koko ja budjetti eivät kulje käsi kädessä. Tärkeintä on, että jokaiselle löydetään varmasti sopiva räätälöity matkareitti.

Matkalla tarvitaan tankkausta ja nähtävyyksiä

Mitä pidempi matka on sitä todennäköisemmin matkalla tarvitaan syötävää, juotavaa ja vähän virikkeitäkin. Kasvumanagerin navigaattorissa välipysähdykset ovat yhteistyökumppaneita joiden osaamista tarvitaan matkan varrella. Joku kaipaa graafikkoa, joku koodaria ja toinen sisällöntuottajaa. Kaikki nämä palvelut tulevat Kasvumanagerin verkostosta johon kuuluu useita kymmeniä suomalaisia itsenäisiä yrittäjiä. Ammattilaisia ja asiantuntijoita joista jokainen tekee töitä omien vahvuuksien parissa. Lue lisää Kasvumanagerin kumppaneista.

Kasvumanageri -navigaattori on digiajan matkaopas

Jos asiakkaan resurssit (osaaminen, aika ja raha) riittää niin suositeltu matkareitti on aina suorin, lyhyin ja helpoin. Jos asiakas kuitenkin tarvitsee matkalla tankkausta niin Kasvumanageri pystyy ehdottamaan kiinnostavimmat, osaavimmat ja nykyaikaisimmat välipysähdykset. Pystymme suosittelemaan jokaiselle asiakkaalle räätälöityjä ratkaisuja, mutta tärkeintä on se että asiakas itse päättää missä ja kenen luona haluaa pysähtyä.

Navigaattorissa on myös ominaisuus jota ei löydy mistään muualta. Se ehdottaa kaikkea uutta ja kivaa kuljettajalle jotta matkasta tulisi kaikille mukana oleville mahdollisimman kiva ja ikimuistoinen. Moni navigaattoria käyttänyt kuljettaja on ollut erittäin tyytyväinen uusiin matkamukavuutta parantaviin ehdotuksiin ja ideoihin.

Tarvitsetko navigaattoria matkallesi?

”Milloin ollaan perillä?” on aika tuttu kysymys monella matkalla. Jos haluat oppaan omalle matkallesi niin ota yhteyttä ja jutellaan lisää! Käy lukemassa millaisia palveluja tarjoamme.

Kasvumanageri -navigaattori sanasto

  • Toimitusjohtaja = kuljettaja
  • Hallitus, omistajat ja työntekijät = matkakumppanit
  • Tavoite/visio = määränpää
  • Missio = matkan syy ja tarkoitus
  • Arvot = periaatteet jotka tulisi olla kaikkien matkalla olevien tiedossa
  • Budjetti = kulkuväline (kts. myös Strategia)
  • Strategia = ajoreitti ja matka-aika
  • Ostopalvelut = välipysähdykset

Kasvumanageri -navigaattori sopii kaiken kokoisille organisaatioille jotka haluavat mennä eteenpäin ja pysyä muuttuvassa maailmassa mukana.

Olemme tehneet Keski-Suomen eläinklinikan kanssa yhteistyötä kohta kolme vuotta. Aluksi tapasimme kerran kuukaudessa ja tällä hetkellä tapaamme joka toinen kuukausi. Jokaisessa tapaamisessa mietimme toiminnan kehittämistä neljästä näkökulmasta; verkosto, myynti, tuotteet/palvelut ja sisäinen markkinointi. Teemme tapaamisessa suunnitelman joka auttaa asiakasta arjessa toteuttamaan operatiivista työtä. Työ helpottuu ja nopeutuu, kun asiakkaan ei tarvitse kokoajan miettiä mitä tehdään seuraavaksi. Tavoite on tehdä Keski-Suomen eläinklinikasta kiva työpaikka, houkutteleva työnantaja, palveleva, tunnettu ja viihtyisä eläinklinikka sekä haluttava yrityskumppani.

Vastaa