Lisää myyntiä

Myynti on aihe josta keskustelen poikkeuksetta kaikkien asiakkaitteni kanssa. Aina ei kuitenkaan puhuta tuotemyynnistä. Fyysisen tuotteen sijaan yksi haluaa myydä ideologiaa, toinen omaa asiantuntijuutta ja kolmas esim. aikaa.

Myynnin monet kasvot

Monelle B2B yritykselle tulee myynnistä ensimmäisenä mieleen puhelinmyynti. Ne kuuluisat kylmäsoitot. Puolestaan B2C yrityksissä myynti koetaan tapahtuvan kivijalkakaupassa tai verkkokaupassa.

Toinen hyvin yleinen ajatus on, että myynti tarkoittaa puhtaasti uusasiakashankintaa eli toimintaa myyjän ja asiakkaan välillä. Minä ajattelen asian moniulotteisemmin.

Myyntikanavan pää voi olla missä vaan

Onpa myytävä artikkeli mikä tahansa niin keinot kysynnän kasvattamiseen ovat monet. Silloin, kun puhutaan brändin myyntitehosta, asiakas tekee ostopäätöksen jo paljon ennen kuin tapaa myyjää.

Oletko koskaan miettinyt miten sinun asiakkaasi löytää yrityksesi ja tuotteesi? Kuuleeko hän tuotteestasi kaverilta, lukeeko hän artikkelin tai blogitekstin, näkee videon tms? Yrityksen tärkein tehtävä on tässä tapauksessa pitää huoli, että asiakas tietää mistä tuotteita saa ja että ostaminen on helppoa. Aika moni myyntipolku töppää siihen, että asiakas ei löydä yrityksen tietoja mistään, asiakas ei saa vastausta tarjouspyyntöön tai kukaan ei kontaktoi tarjouksen perään.

Myynnin tärkein elementti

Miten tai missä ikinä myyntiä tehdäänkään niin tärkeintä on muistaa ylläpitää rekisteriä jossa näkyvät kaikki sidosryhmät. Uusasiakashankinta on yrityksille elin ehto, mutta on tärkeää myös muistaa, että perälauta ei saa vuotaa. Pidä asiakkaistasi hyvää huolta.

Kasvumanagerin rooli

Kasvumanageri auttaa asiakasta rakentamaan kiinnostavia brändejä. Pitkä työkokemus myynnin ja markkinoinnin parissa ”kädet savessa” on antanut vahvan pohjan josta voi ammentaa tietoa asiakkaiden käytettäväksi. Yhteistyön lopputuloksena syntyy selvästi mitattavia tuloksia ja brändejä jotka herättävät tunteita.

Haluatko selvittää miten sinun myyntipolkua voi tehdä tehokkaammaksi?Kysy lisää.

Vastaa