Lenkkarikohu on kevään 2020 markkinointiteko

Ai, että mä nautin seurata Lidl:n markkinointitouhuja. Vuosi toisensa jälkeen he onnistuvat yllättämään ja parantamaan toimintaa. Nyt viimeisimpänä ilon aiheena tämä lenkkarikohu.

Olen jo pitkään seurannut kaikkea sitä miten Lidl näkyy kuluttajalle mainosten, uutisoinnin ja kauppareissujen kautta. Ei pelkästää halvan ruokakorin muodossa vaan he on upea esimerkki hienosti hoidetusta sisäisestä ja ulkoisesta markkinoinnista.

Tänä aamuna tuli Suomessa myyntiin kohua herättäneet Lidl lenkkarit joiden hinta on 14,90 €. Tai oli, koska kaikki kengät myytiin heti loppuun. Nyt niitä myydään Tori.fi:ssä jo aika paljon kalliimmalla.

Tämän kuvan alt-attribuutti on tyhjä; Tiedoston nimi on Kasvumanageri-Lidl-lenkkarit-ampparit.jpg

Yllä olevassa Ampparit.com -uutissivuston kuvakaappauksessa näkyy miten moni uutiskanava on nostanut kohun näkyviin. Lidl onnistui myös vaikuttajamarkkinoinnissa hienosti. Olisi kiva tietää oliko Lidl:n viime vuoden aprillipila sattumaa vai tarkkaan harkittu teko. Kummin vaan niin hienoa työtä.

Mistä tässä on kyse

Lue kauppalehden artikkeli mistä tässä on kyse: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/3c9774f7-5862-4dad-964c-1528a963c50c?ref=ampparit:860f

Tässä ”Lidl lenkkarit” hakutulos Ampparit.com:n uutissivustolla: https://www.ampparit.com/haku?q=lid

Vastaa