Hukumme viestitulvaan. Miten erotut?

Onkohan kukaan koskaan pystynyt laskemaan kuinka monta eri viestiä ihminen näkee ja kuulee päivän aikana? Jos ärsykkeitä on jo nyt paljon, niin millaisessa maailmassa elämme 10 vuoden päästä? Jos yrityksesi on tänä päivänä hankala löytää asiakkaita ja saada ääntään kuuluviin, niin nyt voisi olla korkea aika tehdä asialle jotakin. Uusien kanavien ja kilpailevien viestien määrä tulee lisääntymään merkittävästi.

Tunnista asiakas

Maailmanluokan toimijoilla on varaa megaluokan järjestelmiin jotka tunnistavat asiakkaan wc-paperin karheudenkin puhelimen anturitietojen avulla, mutta meidän pienten toimijoiden täytyy miettiä muita ratkaisuja. Vaikka kohderyhmäsi olisi ”kaikki” niin tavoitat heidät tehokkaammin jos pilkot asiakaskuntasi pieniin segmentteihin ja tavoittelet viestilläsi yhtä segmenttiä kerrallaan.

Erotu joukosta

Näin äkkiseltään tulee mieleen kaksi keinoa miten pystyt erottumaan eduksesi; 1) oikeasti erinomainen tuote ja 2) hyvä asiakaskokemus. Hinta olisi toki yksi, mutta hintakilpailussa häviää kaikki. Pidä asiakasta kuin kukkaa kämmenellä, helli ja hoivaa niin hän tekee myynnin puolestasi.

Aurinkoista viikonloppua!

Outi

P.S. Karsin illalla viestitulvan minimiin sillä sukella Tanssisali Lutakkoon kuuntelemaan Egotrippiä. Jei!

P.P.S. Jos oikeasti haluat tietää miltä hiljaisuus kuulostaa niin suosittelen käymään Nukulassa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s