Missä asiakas luuraa?

etJoko syksyn markkinointisuunnitelma on tehty? Nyt viimeistään on sen aika. Hyvällä suunnitelmalla säästät sekä aikaa että hermoja. Syksyn aikana kannattaa aktivoida yrityksen kaikkia sidosryhmiä, sekä sisäisiä että ulkoisia.

Tiedätkö kuka on asiakkaasi?

Tärkeä huomio kaikille jotka ajattelevat, että yrityksesi tuote sopii kaikille ja tavoittelet markkinoinnillasi kaikkia. Olet väärässä. Jos yrität puhutella kaikkia, et puhuttele ketään. Viestisi hajoaa, hukkuu, haihtuu…

Kuka on A-asiakkaasi? Selvittääksesi sen, sinun täytyy mennä asiakkaan pään sisään ja ymmärtää mitä hän syö, juo, harrastaa, katsoo tv:stä ja seuraa netistä. Miten hän pukeutuu? Kuinka vanha hän on? Onko asiakkaallasi paheita? Kaiva esiin kaikki yksityiskohdat. Tätä kautta löydät myös keinon muistuttaa yrityksesi olemassa olosta. Kun oikea viesti, kanavat ja budjetti on selvillä, mieti miten aktivoit asiakasta. Ehkä joku hyvä tarjoustäky kerran kuukaudessa saisi ihmisiä liikkeelle. Olisiko aikaa ja energiaa tapahtuman järjestämiseen? Tee jotain mikä sytyttää myös sinua, koska se näkyy ulospäin.

Loppu on tekemistä vaille valmis

Merkkaa kaikki toimenpiteet taulukkoon ja laske budjetti. Onko tavoitteet realistiset? Sitten on aika kääriä hihat ja toteuttaa suunnitelma. Helppo homma koska kaikki on mietitty valmiiksi. Muista kirjoitella syksyn mittaan ajatuksiasi ylös. Kuinka onnistuit ja mikä meni hyvin tai huonosti. Mitä teet ensi keväänä paremmin? Seuranta on tärkeää sillä tämä kaikki tehdään uudestaan  marras- joulukuussa, kun suunnitellaan kevättä 2018. Lykkyä pyttyyn!

Tässä syksyn kalenteritärppejä. Laita ylös ja hyödynnä.

5.9. Yrittäjien päivä
22.9. Syyspäivän tasaus
1.10. Mikkelinpäivä
10.10 Aleksis Kiven päivä, suomalaisen kirjallisuudenpäivä
24.10. YK:n päivä
29.10. Kesäaika päättyy
4.11. Pyhäinpäivä
6.11. Ruotsalaisuuden päivä
12.11. Isänpäivä
26.11. Lapsen oikeuksien päivä
6.12. Suomi 100-vuotta
8.12. Jean Sibeliuksen päivä
21.12. Talvipäivän seisaus
24.12. Jouluaatto
25.12. Joulupäivä
28.12. Viattomien lasten päivä
31.12. Uuden vuoden aatto

Muista miettiä myös oman alasi tärkeät päivät ja tapahtumat. Jos niitä ei ole niin olet onnekas ja pääset rakentamaan niitä itse.


Säästä aikaasi -tarjous

Jos haluat säästää omaa aikaasi ja tilaa minulta markkinointisuunnitelma syksylle 2017. Tee tilaus 31.7. – 11.8.2017 niin saat 15 % alennusta. Toteutus 31.8. mennessä. Lisätietoja täällä.

Jos haluat säästää aikaasi vielä enemmän niin tilaa oma markkinointipäällikkö. Hinnat alk. 390 €/kk. Lue lisää täältä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s